piątek, 8 marca 2019

8 marca Dzien Kobiet na całym świecie i smutna rocznica............

Moje kochane kobietki- piękne panie które znam i które jeszcze pewnie poznam. W dniu Naszego Swięta dużo radości każdego dnia,zdrowia i miłości  życzy Wam jedna z Was ,Wiem dobrze ,że jak mamy dwie rzeczy zdrowie i miłość to nie mamy, się czego bać bo, o resztę łatwo zadbamy na pewno, same.................Dla mnie jest to jednocześnie smutny dzień. Dzisiaj mamy 10 rocznicę zgonu  w roku 2009 naszego wielkiego lekarza kardiochirurga Zbigniewa Religi. Jako ,że mam wiele osobistych wspomnień o nim pozwólcie iż, go powspominam. Poznałam doktora Zbigniewa Religę w Sandomierzu w  połowie lat 60-tych ub.wieku, kiedy jako młody lekarz odbywał służbę wojskową w batalionie saperów.W owym czasie w Sandomierzu stacjonowały  dwie jednostki wojskowe - saperzy i lotnicy. Obie jednostki miały wspólną służbę zdrowia,izbę chorych i wspólnych lekarzy.Jako ,że przyjażniłam się z rodziną naszego lekarza od lotników, pewnego dnia poznałam u nich pana dr.Zbyszka Religę  ogromnie sympatycznego młodego człowieka Za kilka dni miał się odbyć duży bal ostatkowy jako, że kończył się  już karnawał. Wyobrażcie sobie jakie zainteresowanie wzbudził młody człowiek który na bal, przybył pięknie ubrany w czarnych lakierkach. Przystojny, elegancki, od razu skradł serca pięknych pań. Pięknie tańczył co bardzo nam się podobało. Nasi panowie nawet byli zadowoleni ,że ktoś ich wyręczył a oni, spokojnie mogli sobie posiedzieć,przy stole z napitkami, Jako lekarz był bardzo kompetentny i przygotowany do zawodu ,empatyczny w ciągu roku ,dał  się poznać z jak najlepszej strony.I bardzo go żałowałyśmy kiedy, po roku jego żonie udało się go ściągnąć do Warszawy. Jako ,że mego męża też przeniesiono ,do Warszawy miałam i pózniej przyjemność od czasu do czasu, widywać pana doktora.Sledziłam jego pracę ,życie i wspaniałe osiagnięcia i bardzo bolałam nad jego chorobą i smutnym zakończeniem jego życia. Polecam książkę której okładkę prezentuję na Facebooku.Jest to wywiad rzeka z doktorem bardzo ciekawie napisany. Ja napisałam wam o takim kobiecym spojrzeniu na pierwsze kroki pana doktora jako lekarza i młodego człowieka.Napisała Halina cdn.

Brak komentarzy: