środa, 13 listopada 2013

"Prawdziwi polacy" i ich fobie........

Postanowiłam sobie,że już nigdy nie będę się wypowiadać w swoim blogu na tematy polityczne.Niestety,po prostu ten ostatni już raz muszę zabrać głos w sprawie która mnie nurtuje.Dyskusje czy w Polsce występuje antysemityzm,powtarzają się od czasu do czasu za sprawą np.zniszczenia starych macew na cmentarzach.Jest wtedy w mediach gorąca dyskusja na ten temat.Niestety ,chyba nigdy nie pozbędziemy się,lekceważącego stosunku do ludzi mających korzenie żydowskie.Zabawne kawały na temat diaspory żydowskiej.Zawsze ktoś będzie przypuszczał ,że Jabłkowski kiedyś nazywał się Apfelbaum i wszystkie polskie nazwiska zakończone na-ski,ska,mają rodowód żydowski.Wiem,że tego  drobnego antysemityzmu sie  łatwo nie pozbędziemy.A nacjonalistyczne ugrupowania nie dają o tym zapomnieć. Jednak o wiele grożniejszym i narastającym zjawiskiem jest wg,mnie -rusofobia,ogólnie mówiąc fobia wschodnia.Trudno walczyc z tymi fobiami.Podsycane przez niektore ugrupowania polityczne ,padają napodatny grunt- młode rozpalone glowy.Rezultat znamy az,nadto dobrze z stadionów i ulic.Jednego tylko nie mogę zrozumiec.Dlaczego ci "prawdziwi polacy" nie chorują na "germanofobie".Blisko 72 miliony  ofiar drugiej wojny światowej wywołanej przez nazistowskie Niemcy,ponad 200 tysięcy ofiar w czasie warszawskiego powstania.Obozy koncentracyjne nie robią już na nich żadnego wrażenia.Niemcy są " na zachodzie" Jesteśmy razem w Unii .Zachód jest cacy- a wschod-be.Nie podoba mi się takie podejście.To dobrze ,ze pojednalismy się z narodem niemieckim ale,dlaczego ziejemy taką nienawiścia do tych -co ze wschodu.Przecież oni też,tak jak i my przeszli swoje.Dlaczego ci młodzi ludzie "prawdziwi Polacy" dają sobą manipulować.Przeciętny ,młody"prawdziwy Polak",nie zna rosyjskiej literatury,obce mu są nazwiska Tołstoj,Gorki czy Bułhakow.Wiedzą ale nie tak do konca kim był Stalin czy Lenin.Ale napewno są przekonani ,że byli oni gorsi niż Hitler  i jego ekipa.Mała wiedza,braki w nauczaniu  historii ,literatury i geografii w szkolnictwie średnim robią swoje.Ja już wiele,przeżyłam ale to co teraz kieruje tymi młodymi ludzmi jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe.Czy w ich rodzinach istnieje tylko szmal,wóda i rozróba? Czyżby te niecne manipulacje roznych  polityków padały na tak podatny grunt?Myślę,że nie doczekam się żadnych odpowiedzi na moje pytania.Bo przecież,to nic ciekawego.Ot,tak sobie chciałam napisać to i napisalam.Pozdrawiam serdecznie.......cdn.Hala

5 komentarzy:

~ewazg pisze...

Halinko .Smutno zrobiło sie po tym święcie , pytanie dlaczego ? dlaczego młodzi tego nie rozumieją? mały przykład . Moja wnuczka zaczęła naukę w Liceum iii zgroza , nie ma przedmiotu Historia . Czy potrzeba więcej? pozdrawiam jesiennie bo za oknem mgła i cos tam mokro .ewazg

SweetTea pisze...

Myślę że pewne sprawy powinniśmy zamknąć w szufladach historii, pamiętać o nich, ale nie żyć nimi. Czasy wojny to z całą pewnością ciężkie, trudne lata, ale czy gardzenie innym krajem coś zmieni, cofnie czas? Z całą pewnością nie, a żeby się nie okazało, że wywoła nowe konflikty i nieporozumienia. Miejmy nadzieje, że ludzie się opamiętają. Pozdrawiam.

~ozon pisze...

Czytam co napisałaś i jasno z tego wynika, że rośne nam pokolenie półgłówków. Brak wiedzy, niechęć do czytania książek, to nic innego jak brak w rodzinie tradycji czytelniczych, niechęć do nauki. Wstyd. Cofamy się mentalnie do średniowiecza.
Nie , nie MY, czy nam podobni. Nowe pokolenie. Czy jest jeszcze nadzieja?
Pozdrawiam:)

~Malina_M pisze...

niestety - młodzi jak plastelina dają sobą mnanipulować , nie mają wiedzy, bo jakim cudem, rwą się do walki a ktoś im wroga sprytnie pod nos podtyka. W imię czego ? w imię partyjnych interesów i w imię żądzy władzy

~Teresa pisze...

Przyczyna jest tylko jedna , mają wszystko podane na tacy ,potrzebują imprezy aby się wyżyć . Gry wojenne podnoszą adrenalinę . Oby nigdy nie zaznali wojny!!!Halinko ja też jestem przerażona tą nienawiścią . Mamy taką piękną ziemię . Mnie to też toboli . Boli bardzo . Całe nasze wykształcenie historyczne przepadło. . Wyrzucili Broniewskiego z podręczników itd Naszej Polski już nie ma !!!W telewizji same kłamstwa o 2-giej wojnie światowej. Szok !!Nawet zapomnieli o ucieczce rządu do Rumuni . Tego nie celebrują i biedy przedwojennej !!!