środa, 29 maja 2013

Dobre neurony...........

Wczorajszy dzień był dla mnie dniem,takim do radosnego ,miłego zapamiętania.Wrocil szcześliwie z wojaży moj mąż.Byli z synemw Bielsku Białej,aby odwiedzić rodzinę.Ja bardzo przeżywam kiedy moi bliscy gdzieś jadą samochodem w dłuższa podroz.Jest to takie irracjonalne uczucie,ktore bardzo mi przeszkadza w życiu.Niby,wiem ,że wszedzie grozą wypadki,ale kiedy już jadą gdzieś dalej to ja jestem w stanie hibernacji.Cały czas nie potrafię się na niczym,skupić,zająć.Siedzę sobie i czekam aż wszyscy wrócą.Wrocili o 23-ciej cali i zdrowi.Mogłam już sobie to moje głupie czuwanie odpuścić.Więc jak zasnęłam to nawet zadne armaty nie były by w stanie mnie obudzić.Ale miało być o czym innym!

Przeczytałam w internecie ,że wielkim zagrozeniem dla naszego mozgu jest picie herbaty z cytryną.Nie wiem ,czy jest to tylka taka nieszkodliwa ciekawostka czy prawda.Podobno cytryna w herbacie,wydziela się,czy zamienia się w octan glinu.Ktory okazuje się byc bardzo szkodliwy dla naszego mózgu i naszych neuronów.Podobno jest to jedna z przyczyn choroby nękającej seniorów-demencji,choroby Alzheimera.Obecnie cały świat staje,przed nowym wyzwaniem.Swiat się gwałtownie starzeje ,a od jakosci naszego starzenia się będzie nasze byc albo nie być.Czy nasza starośc ,będzie ciekawa,pełna pozytywnych wrażen.Zależy tylko od nas samych.Musimy pomagać naszemu mózgowi.Ja osobiście uważam mozg jako najważniejszy organ w naszym organizmie.Jego dobre funkcjonowanie ,steruje w zasadzie kazdym narządem w naszym organizmie.Co ztego ,ze chodzą nogi jak głowa chora.Zaznaczam,że jest to moje zdanie.Być może,się mylę ,ale ja tak to widzę.Sa pewne proste metody pomocy dla naszego mozgu w zasadzie dostępne dla każdego.Unikanie stresu,unikanie nudy,uczenie się czegoś nowego,czytanie,śpiewanie.Odpowiednia dieta dobra dla naszego mozgu.Jest taki indeks ORAC ktorego bazą są: suszone śliwki,jarmuż,rodzynki,szpinak, borowki amerykanskie,czarne jagody,jeżyny,truskawki,tran, ryby,i najróżniejsze orzechy.Musimy wokół siebie szukać sztuki ,nie ,koniecznie tej z wyższej półki.Malujmy sami ,choćby nawet zwykłe bazgroty/czego ja jestem prawdziwą specjalistką/rysujmy choćby na ekranie komputera.Poznajmy nowe programy.Tańczmy,grajmy na byle czym,.Szukajmy naszych ulubionych dziedzin sztuki.Wykazujmy się,rywalizujmy z młodymi ,a bedziemy długo cieszyć  się sprawnym i kreatywnym umysłem.A,te neurony z tytułu postu-To właśnie one determinują pracę całego naszego  mozgu.Nie wolno nam ich rozleniwić.Cwiczmy zatem zapamiętywanie,metodą skojarzeń.Kiedyś dawniej sądzono,że po okresie dojrzewania neurony już nie mogą się dzielic ani,rozmnażać.Teraz naukowcy ,już wiedzą,że jednak mogą powstawać nowe komórki nerwowe.Jednak pod pewnymi warunkami.Musimy mozgowi dostarczac,coraz to nowych wrażen,zmieniając i wzbogacając swoje otoczenie,cwiczyć fizycznie.Dbac o wysiłek intelektualny,walczyc z nuda.modyfikować swoja dietę.Dobrze jest przypominać sobie nazwiska,ksywy swoich szkolnych koleżanek i kolegów,imiona.Tytuły ksiązek,autorów.To wszystko pomaga cwiczyc pamięć.Nie dajmy się-trzymajmy nasz mozg pod stałą kontrolą.Czego Wam moi drodzy serdecznie życzę oczywiście sobie też.........Hala cdn.........

3 komentarze:

~Klara pisze...

Ciekawa nformacja o tej herbacie... nie miałam pojęcia, dzięki:)
a co do wyjazdów samochodem, mam to samo, chyba taka kobieca przypadlosc, martwienie sie o wszystkich.


dopiero raczkuję , ale zapraszam, będzie mi miło
http://wschodnie-zapiski.blogspot.com :)

~Mikado pisze...

Pierwszy raz slysze, zeby Alzheimera dostawlo sie od herbaty z cytryna. Tym bardziej, ze choroba ta dotyka glownie takie kraje jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytanie i inne zachodnie, gdzie herbaty z cytryna prawie sie nie pija.
Za to jest wielu lekarzy, ktorzy wiaza te chorobe z zanieczyszczeniami naszego mozgu metalami ciezkimi, ktore odkladaja sie w nim przez lata. A najbardziej rtec - ktora prawie kazdy z nas nosi w jamie ustnej. Te czarne amalgamaty caly czas wydzielaja i przenikaja do naszego krwiobiegu. Nic dziwnego, ze kumulacja nastepuje w starszym wieku.

~Gośka pisze...

Nie przestaje mnie Pani zadziwiać. Serdeczności