środa, 1 maja 2013

Czytanie ze zrozumieniem..........

Ostatnio przez kilka dni miałam mozność zaobserwowania potęgi mediow i ich wpływu opiniotworczego,na życie i zachowanie miłych przyjaciół internautów.Kiedy pisałam mego posta o tytule"Nie lubię się złościć" nie przypuszczałam,że wywoła on takie poruszenie wśrod  całej społeczności internetowej.Wiem,że gdzieś tam mój post został przytoczony przez administratorow -redaktorów do rozważenia i dyskusji i serdecznie za to dziękuję.Taka ilośc wejść na mego bloga nigdy by się nie wydBardzo uwznie przeczytałamarzyła bez tej małej interwencji.Wszystkie komentarze przeczytałam uważnie.I co mnie uderzyło?Nikt z młodszych osob czytających tego posta nie doczytał go do samego końca ze zrozumieniem i zastanowieniem się nad sensem mojej wypowiedzi.Pośpiech i życie takie ogólne na skrócie,zbiera swoje żniwo wśrod młodych ludzi.Pisze się skrótowo,mowi się skrótowo,mysli skrótowo.Używa się nawet skrótów myślowych.Słowa slangu młodziezowego też brzmią jakoś tak bardzo krotko.Jakby nie miały zupełnie końcówek.Podoba się bardzo słowo o'key i ono zastępuje całe zdania,ktorych kiedyś używano aby,opisać,że coś się nam podobało.Słowo -przepraszam zastąpiono krotkim,skąd inąd nawet ładnie brzmiacym słowem :sorki.Moża by było przytaczać,wiele takich  skroceń,zdrobnień i póki używane są przez ludzi młodych,nie są jeszcze takie  niebezpieczne.Ale jeśli z tego powodu dochodzi  do konfliktow na najwyższych szczeblach wladzy jest to juz smutne.Połowa wypowiadajacych się w komentarzach panów śmiem twierdzić, przeczytała co drugie zdanie iwzięła te zdania za bezpośredni atak na ich męskie "ego".Kobieta wg.nich ma być miła spolegliwa,mało czepliwa .I wtedy jest właśnie"o'key".Najlepiej zeby nie zatruwała im zycia jakimiś jak to nazwali "duperelami".Oni są od wyższych spraw i ponad to.  Ale,ogólnie dumna jestem że młodzi ludzie nawet kiedy piszą niepochlebne opinie piszą poprawnie w języku polskim.Chwała ich nauczycielom jezyka polskiego i im samym.Ja niestety,mam z tym trochę kłopotów.Mam nadzieję ,że ta moja wypowiedż nie wywoła już takiej fali złości wśród młodych ludzi.Ja swoje posty piszę tak jak myślę ,nie piszę na brudno.Nie redaguję tekstu i stąd pewnie dlatego jestem na bakier z pewnymi zasadami.Ale sobie tak ,piszę w zasadzie dla siebie.Jak ktoś czytał moje wcześniejsze posty to wie o czym mowię.Moja kotka Pusia domaga się jedzonka i muszę się nią zająć.....cdn..Hala

Brak komentarzy: