wtorek, 17 września 2013

Chyba, coś jest na rzeczy............

Wczoraj w prasie ,i innych mediach ukazała się bardzo enigmatyczna,lakoniczna informacja,dotycząca wielkiej afery AmberGold.Nie znam się zupełnie na wielkich finansach,bo jakbym się znala to byłabym bogata,a nie jestem.Ale zbulwersowała mnie bardzo taka informacja. Otóż podobno kilkadziesiąt,osób które mowiac kolokwialnie "umoczyly pieniądze" w tym eleganckim "banku nie banku" nie upomina się o rzadne pieniądze ktore stracili bo nie potrafią się wytlumaczyć zkąd u nich takie fortuny.Podobno przy tej okazji fiskus postanowił niektórych inwestorow tych fortun prześwietlić.Ale czy wszystkich?.Ciekawi mnie jaki był status społeczny tych inwestorów.Bo ,że nie byli to drobni ciułacze to już wiemy.Lokaty były duze bo i obietnice dotyczące procentow też były duże.Mnie zastanawia jeden fakt.Skąd biorą się takie instytucje parabankowe,firmy pożyczkowe.Przecież ,żeby zalożyć taki biznes  trzeba miec bardzo duże pieniądze.A może wcale nie trzeba?.Przecież te pożyczki są bardzo wysoko opodatkowane.Tzn.procent jest bardzo wysoki i kilka pożyczek  udzielonych na wysoki procent daje już poważny zysk.Banki z swoimi pożyczkami reklamuja się na wszystkie strony.Klienci jednak ida do parabankow bo tam latwiej uzyskają pieniądze.Dopiero potem jest płacz i łzy.Kiedy przychodzą panowie o wygolonych głowach  i egzekwują długi.Ja zyję już dostatecznie długo,żeby wiedzieć jak te sprawy wygladają.W latach 60-80 była instytucja ORS przez ktorą kupowało się wszystkie drozsze przedmioty do domu.Moja rodzina też z tego korzystała.Procent był niewielki bo 6% w skali roku.Kupowało się tak meble.Był też taki kredyt dla młodych małżenstw .Tu oprocentowanie było jeszcze mniejsze.Młodzi ludzie tak się wtedy meblowali korzystając z takiego kredytu.Jak to wszystko funkcjonowało .Przecież nie było róznych dotacji unijnych.Ja wiem -powie ktoś.Ale,państwo się zadlużyło.Ale się tez budowało.Pokażcie mi jeden budynek ktory teraz wybudowało nasze panstwo.Jesteśmy jeszcze bardziej jako państwo zadlużeni a wszystkie te piękne duze wiezowce nie należą do nas.Centra handlowe-to wszystko obcy kapitał. Ja rozumiem ,że we wspołczesnym świecie gdzie przepływ kapitałow jest nieograniczony niczym ,jest to normalne.Tylko dla mnie jest trochę smutne ,że w zasadzie to tylko ulice są nasze a kamienice już niekoniecznie.Glownie chodzi mi o miasta .Bo tu jest to bardziej widoczne.I jeśli pieniądze z lokat w Amber Gold do ktorych się nikt nie przyznaje będą skierowane do poważych fundacji,pomagającej chorym dzieciom będe bardzo usatysfakcjonowana i chciałabym się o tym dowiedzieć.Mialam pisać o zupełnie czym innym,ale tak mi wpadła ta informacja w ręce,ze musialam zająć stanowisko.Mam nadzieję ,że uznacie iż ,slusznie na ten temat napisałam.Pozdrawiam ....cdn.  Hala

5 komentarzy:

~W Wicie pisze...

Ja w ogóle mam obawy co do rozdysponowania przez nasze Państwo taką kasą. Zgoła okaże się niedługo że kasy takiej faktycznie nie było, lub nie jest możliwa do ściągnięcia,a tymczasem KTOŚ pomknie miastem jeszcze lepszą furą a duże sumy zasilą obce konta bankowe. Smutny ten nasz kraj, pozdrawiam serdecznie.

~Maryska pisze...

No i obudziłaś wspomnienia halinko :)
Kredyt dla młodych małzeństw... co z tego, że go dostaliśmy, kiedy z realizacją mieliśmy kłopoty ;) Plany były kompletnie inne. Bodzianek ustawił się w kolejce za meblami do spania a wrócił do domu z ławą i meblościanką na wysoki połysk - dokładnie taką, jakiej absolutnie nie chcieliśmy. Była z nami kilkanaście lat :)))))

~Maryska pisze...

Halinko wybacz - niewystarczająco mocno naciskam na klawisze. Wcale nie zamierzałam pisać Twego imienia małą literą :( Mea culpa, bo nie sprawdziłam treści komentarza przed wysłaniem...
<3

~Maria pisze...

Pozdrawiam Halinko ........wolę się nie wypowiadać.

SweetTea pisze...

Ja czasem podziwiam odwagę ludzi, którzy pożyczają w parabankach, to bardzo ryzykowne, zwłaszcza, że pieniądze na spłatę trzeba mieć co tydzień i oddaję się dodatkowo drugie tyle, co się pożyczyło. Już chwilę nie słyszałam żadnych informacji na temat Amber Gold i trochę mnie ta informacja zdziwiła, ale też zainteresowała. Pozdrawiam.