sobota, 17 grudnia 2011

rocznice........

Wiem ze sa rodziny ktore kazda rocznice zawarcia malzenstwa obchodza bardzo uroczyscie.Celebruja wszystkie uroczystosci.Imieniny,urodziny,czlonkow rodziny to zawsze okazja do zabawy.Niestety w mojej rodzinie z tym jest raczej kiepsko.Malo kto pamieta o rocznicach slubu.Zapominaja o urodzinach,imieninach.Wiecznie zalatani,zapracowani nie maja do tego glowy.Boleje nad tym,uwazam ze,dobre obyczaje ktore nakazuja nam pamietac o pewnych sprawach sa w calkowitym zaniku.Moze to jest nasza wina-starszego pokolenia to chyba my jakos nie wpoilismy mlodym pewnych zasad.Chyba to my zaniedbalismy uroczysta oprawe rodzinnych uroczystosci.Tlumaczenie sie brakiem czasu,czy choroba nie jest zbyt powazne.Przeciez kto mial mlodych nauczyc,jak nie my rodzice-starsze pokolenie.W mojej rodzinie to sie jakos tak dziwnie stalo.Do czasu kiedy mialam sily i srodki celebrowalam wszystkie uroczystosci.Bylo zawsze duzo gosci.Byly obchodzone imieniny,urodziny,dzien babci,dzien dziadka,dzienmatki,dzien dziecka.Kiedy na skutek klopotow w pracy ,i choroby sobie odpuscilam nikt nie przejal paleczki po mnie,nikt juz nic nie pamietal.Kiedy zyla jeszcze moja mama,jakze przykro mi bylo kiedy odwiedzajacy nas goscie zapominali o malym drobiazdzku dla niej.Nie mowiac juz o kwiatach dla niej seniorki rodu.Zyla wszak 95 lat.Przeciez drobny upominek na przywitanie to nic drogiego a,jaka radosc.Pamietam jaka radosc sprawil mojej mamie moj maz kiedy na jedne urodziny kupil jej przepiekne czerwone roze.Cieszyla sie i plakala z radosci.Nie skapmy naszym bliznim okazywania im dobrych uczuc..Nawet te skromne drobiazgi,potrafia ubogacic nasze relacje z rodzina.Przeciez na nasze zycie i jego jakosc skladaja sie wlasnie drobiazgi.Wobec zblizajacych sie szybkimi krokami Swietami badzmi hojni dla naszych bliznich.Nie mam na mysli drogich prezentow -dobre slowo,czas poswiecony na rozmowe,mile gesty,usmiech i jakis drobiazdzek kupiony z mysla o nich.Tegonie mozemy w Swieta skapic nikomu i tego sie trzymajmy.Otworzmy nasze serca...... czego sobie i Wam czytelnikom zycze cdn.Halina

Brak komentarzy: