niedziela, 19 sierpnia 2018

Bramki 19 sierpnia2018 roku.Wspominam...........

Bramki 19 sierpnia 2018 roku  Jutro, a dokładnie z 20 na 21 sierpnia przypada niechlubna rocznica kiedy to w 1968 roku wojska Układu Warszawskiego wkroczyły do Czechosłowacji aby przywołać do porządku bratni naród i ustawić nie pokornych w właściwej relacji bratnich państw Układu Warszawskiego. Moje osobiste przeżycia z tego dnia bardzo dokładnie pamiętam. Mieszkaliśmy wtedy w Sandomierzu .Ogłoszony został alarm w Jednostce. Wszyscy oficerowie musieli się stawić w Jednostce z swoimi torbami alarmowymi i kwotą pieniędzy na kilka dni przeżycia .Nie pamiętam już teraz jaka to była kwota ,ale wiem ,ze koniec miesiąca nie obfitował w nadmiar gotówki w każdej rodzinie. W tym dniu akurat na strychu w bloku były suszarnie i kiedy, poszłam po suszącą się bieliznę, bardzo się przestraszyłam ,bo zastałam tam 3 żołnierzy w pełnym bojowym rynsztunku ,gestami nakazujący mi milczenie. Nad naszym blokiem przebiegał akurat, most powietrzny gdzie mijały się ogromne transportowe samoloty  buczące, niemiłosiernie. Samoloty Rusłan produkcji Ukraińskiej wydawały tak przerażające dzwięki ,że naprawdę się zaczęliśmy się bać. Stacje radiolokacyjne pracowały pełną para. Inwazja na niepokorny naród,odbywała się na naszych oczach. I teraz, kiedy minęło już tyle lat i sobie to przypomniałam ,widzę  jak dużo bardziej rozważnie prowadzone są spory  między państwami.Więcej sporów prowadzonych jest drogą dyplomatyczną i oby nigdy nie musiało dojść u nas do takich drastycznych sytuacji. Spokojnego dnia  życze Wam moi przyjaciele napisała Halina cdn.


Brak komentarzy: