czwartek, 2 lutego 2012

Odeszla Poetka.............

Cos niebywalego.Napisalam o odejsciu naszej poetki Wislawy Szymborskiej,niestety poniewaz ,musialam przerwac pisanie,ale nie zapisalam szkicu wszystko sie skasowalo.No coz gapowe sie placi.Nasza laureatka Nagrody Nobla odeszla tak godnie i spokojnie jak na to zasluzyla.Byla osoba pogodna ,pelna humoru.Kochala ludzi a,do siebie miala stosunek nieco ironiczny.Potrafila smiac sie z siebie samej.Miala do siebie dystans.Kiedys przeczytalam wywiad z jej osobistym sekretarzem Michalem Rusinkiem,opowiadal ze byla kobieta pelna zagadek.Potrafila czasem byc uparta,nawet niekiedy nieznosna,ale zawsze byla wielka dama.I potrafila kochac ludzi.Krakow i caly kraj poniosl niepowetowana strate.Odeszla wielka poetka i czlowiek.Mam przyjaciela na Nk jest zarejestrowany jako Bielsko-Biala najpiekniejsze miasto.Nie wiem kto jest?Jest anonimowy.Ale kocha poezje.Ja nie bardzo gustowalam w poezji.Wspolczesnej prawie nie czytalam .Dzieki niemu poznalam tworczosc wielu poetow i bardzo polubilam te jego poetyckie komentarze na moim profilu.Dzisiaj zamiescil piekny wiersz Wislawy Szymborskiej.Bardzo sie wzruszylam.Ja najlepiej pamietam slowa poetki-nic dwa razy sie nie zdarza...........Mysle ze teraz wiele ludzi zainteresuje sie jej poezja.Tak to juz jest ,jestesmy bardziej doceniani po odejsciu niz za zycia.Teraz troszke co u mnie w domu.Moj "general" dzielnie walczy z zima .Jest glownym zaopatrzeniowcem domowym.Kotka Pusia ani,mysli isc na dwor na mroz.Uwielbia kiedy ja lusterkiem puszczam jej "zajaczki".Skacze ,biega i je lapie.Ma jednak dosc slabe serduszko,szybko sie meczy.Te skoki na drzewa wysokie ja chyba oslabily.Tak mysle.Dzisiaj mamy znowu problem cos sie stalo z piecem gazowym c.o.Za dwie godziny maja przyjechac fachowcy i zobaczymy co dalej.Troche nas to zmartwilo.Mrozy duze i wielki klopot dla nas domownikow.cdn.........Hala

1 komentarz:

~Sara-Maria pisze...

Halino, witam serdecznie, przepraszam, że tak długo milczałam. Mam problemy z umieszczeniem Twojego bloga na moich ulubionych. Nie wgrywa się.A kartkę z nazwą Twojego bloga zawsze gdzieś położę między papierami i wiesz jak to jest...Tak się składa, że lubię wierszy Szymborskiej. Nie dlatego, że zdobyła Nobla.Ale to był niezwykły człowiek. Oglądałam relacje Kolendy-Zalewskiej z Szymborską podczas podróży do Włoch.Cudowny człowiek...Szkoda, że już nie usłyszymy jej nowego, pięknego wiersza.Takie jest nasze życie...Serdecznie pozdrawiam