sobota, 14 kwietnia 2012

przypadkiem.........

Pisze drugi raz w dzisiejszyn dniu.Przypadkiem wczoraj wlasnie w piatek 13 tego przy serfowaniu w internecie natrafilam na wspaniala strone pod tytulem My Bibrka Bibrka- city.Malo sie nie rozplakalam.Pieknie zredagowana strona, z wielka miloscia do tematu.Male  miasteczko na Ukrainie 35 km,na poludniowy zachod od Lwowa.pieknie opisane.Czasy dawne , czasy wspolczesne,historia,slawni ludzie pochodzacy z Bibrki/po polsku Bobrka/i duzo pieknych fotografii.Na jednej z nich rozpoznalam swoja ciocie-siostre mojej mamy.Bibrka ma bardzo ciekawa historie.Jest bardzo starym najmniejszym miasteczkiem.Ma duzo zabytkow.Strona jest prowadzona w jezyku ukrainskim,rosyjskim.Szkoda ,ze nie ma tlumaczenia na polski i angielski.Wiem,ze w Stanach i w Polsce zyje wielu potomkow ludzi ktorych korzenie siegaja do Bibrki.To ich ziemia ojczysta i maja do niej wielki sentyment.Chetnie mlodzi z tych rodzin poznali by historie ziemi ojczystej ich dziadow i pradziadow.Ja bylam juz bardzo dawno dwa razy na tej ziemi ojczystej mojej ukochanej mamy.BZa pierwszym razem bylam mloda 16 letnia dziewczyna.Zwiedzalam miasteczko.chodzilam na tance do domu kultury.Tam sie pierwszy raz zakochalam i przezylam pierwsze rozstanie.Byly to czasy ciezkie tuz po smierci Stalina.Ludzie byli nieufni,wszystkiego sie bali.Ale zyli,studiowali ,pracowali i mieli nadzieje na lepsze jutro.Zyla jeszcze wtedy moja babcia siwiutenka staruszka.Mieszkala w malym domku przy drodze na Lwow przed gorka na ktorej jest cmentarz. Z wielkim rozrzewnieniem ciagle wspominam to male miastecako.Mama opowiadala mi ze w miasteczku mieszkaly trzy narodowosci-ukraincy ,polacy,i zydzi.Zyli wszyscy bardzo zgodnie.Zakladali kooperatywy.Razem produkowali i razem sprzedawali swoje plony.Potem przybyla jeszcze jedna narodowosc -rosjanie.Kiedy ja bylam w Bibrce po raz drugi byl rok 1969.Miasteczko bylo raczej zaniedbane.Malo sie budowalo nowych domow.Ale bardzo podobal mi sie wtedy piekny stary parkdo ktorego chodzilam z moja mala coreczka.Babcia juz nie zyla.Z rodziny pozostalo tylko kilka rodzin.Po tym ostatnim moim tam pobyciejakos nasze stosunki rodzinne zamarly.Teraz bardzo chce je odnowic juz z mlodym pokoleniem mojej rodziny.Czy mi sie to uda czas pokaze.............cdn.Hala

1 komentarz:

~Malina M* pisze...

Halu - podaj koniecznie link na tę stronę ... moja Mamusia pochodzi ze Złoczowa , to bliziutko ... dusza sercem i tęsknota jestem KresowiankaWPISZ LINK TUTAJ (caps) albo u mnie - proszę najpiękniej jak potrafie a ja w zamian zostawię ci link na mój drugi blog z historią mojej rodziny, z pewnych względów nie ujawniam go na tym moim bloguale Tobie, krajance podamhttp://hania-album.bloog.pl/.