środa, 7 listopada 2012

Po nieprzespanej nocy......

Chyba sie domyslacie z jakiego to powodu,miniona noc byla dla mnie bezsenna.Wybory w Stanach Zjednoczonych sledzilam z tvp.info przez cala noc.Moglam sobie pozwolic na taki luksus ,bo ranne wstawanie do pracy juz mnie nie dotyczy.Wiele rzeczy juz mnie niestety nie dotyczy w zyciu ale,niektore sa nawet bardzo przyjemne.Teraz w wieku tak pieknie nazwanym "senioralnym",kiedy mamy wieksza swiadomosc przemijania i ograniczonosci naszego czasu,potrafimy rozkoszowac sie chwila,i malymi i wiekszymi przyjemnosciami.Nie musimy sie juz do niczego spieszyc i obysmy tylko wytrzymywali w zdrowiu ogolnym i psychicznym to juz bedzie nam sie zylo sielsko i anielsko.Troche jak zwykle przesadzilam,ale mi wybaczycie?Podziwialam dzisiaj narod amerykanski.Jestem swiezo po lekturze wielkiej kaliforniskiej sagi rodzinnej Howarda Fasta ktora obejmuje okolo 150 lat dziejow spoleczenstwa amerykanskiego.To bardzo mi pomoglo w wiekszym zrozumieniu fenomenu patriotyzmu tego spoleczenstwa.Wynik wyborow teraz kiedy pisze te slowa juz chyba jest dobrze znany.Zwyciezyl Barack Obama pierwszy czarnoskory prezydent Stanow Zjednoczonych-zostal wybrany na druga kadencje.Zwyciezyli znowu demokraci.Kiedy Barack Obama  byl z wizyta w Polsce napisalam wtedy dlugi post o jego wizycie.Bylam nim wtedy zauroczona jego zachowaniem ,lagodnym usmiechem i zyczliwoscia szczegolnie do starszych osob naszych kombatantow i weteranow.Pokaz mi jaki masz stosunek do osob starszych a powiem ci kim jestes.Trawersujac to powiedzenie ,niestety jego kontr kandydant sie nie popisal przy okazji pobytu w Polsce.Mysle ,ze mu to dobrze polonia zapamietala.Ameryka potrzebuje zmian kazdy narod chce zeby sie zylo lepiej dostatniej.,zeby zostaly zakonczone glupie wojny.O to wszystko bedzie musial zadbac nowy prezydent.I to ,ze caly swiat opanowal wielki kryzys powinno byc dopingiem do walki.Jest wiele zaleznosci o ktorych ani nie wiemy ani nie rozumiemy.Ja jednak mam nadzieje ,ze w nastepnej kadencji Barack Obama pokaze na co go stac.Kiedy sluchalam tych wszystkich komentatorow w nocnym Studio Wyborczym ich prognoz,komentarzy,zobaczylam ,ze kazde nowe otwarcie daje nowa nadzieje.Chociaz slowo nadzieja czasem sie troche zle kojarzy,tym razem przeziez tak byc nie musi.Ja z wczorajszego dnia mam jeszcze inna ,radosc taka zupelnie prywatna rodzinna.Otoz corka mojego brata ,bedaca w Miami na Florydzie przyjela wczoraj z rak mlodego amerykanina pierscionek zareczynowy.Jak wiec widzicie bedzie to dla naszej rodziny tez pamietna data.Ona niemka z korzeniami polskimi ,on amerykanin z korzeniami latynoskimi.Oni za pare lat beda tworzyc nowe spoleczenstwo amerykanskie.Na tym koncze opowiesc o nieprzespanej nocy..............cd.n.....Hala

1 komentarz:

~Malina M* pisze...

WITAJ HALINKO - a ja wczoraj oglądałam UROCZYSTOŚCI i serce mi się uśmiechało jak szli tak wszyscy razem ... eech - szkoda, że znaleźli sięv tacy, którzy to zniszczyli ...